Jun 19, 2013

Obsesi Masyarakat Korea Selatan terhadap Pembedahan Plastik

Kim Tae Hee - Wanita paling cantik di Korea
Masyarakat Korea Selatan terlalu obsess terhadap kecantikan fizikal padahal mereka sudah cukup cantik walaupun tanpa pembedahan plastik. Mereka tidak faham mengenai kecantikan dalaman akan membawa kecantikan fizikal juga. Untuk makluman korang, negara Korea Selatan merupakan negara yang mempunyai paling ramai genius di dunia dan Kim Ung Yong merupakan manusia paling genius didunia dengan IQ sebanyak 210.
Nichkhun Horvejkul - Lelaki paling handsome di Korea
Ini merupakan dokumentari pendek dari Kelly Katzenmeyer yang merupakan pelajar pertukaran dari US ke Korea. Dokumentari ini merungkai beberapa aspek masyarakat Korea Selatan terhadap obsesi kecantikan fizikal dan bunuh diri.


p/s - Bukan Korea sahaja mengalami permasalahan budaya seperti ini kerana Japan, China, Taiwan, HongKong dan Thailand juga mengalami permasalahan budaya pembedahan plastik. Kenapa aku kata budaya?? KERANA perbedahan plastik sudah menjadi TABOO di negara2 berikut..

jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

2 comments :

Mysara Ab Rahman said...

ble bedah, sume cntik..tp xkisah la..ttap minat korea! hehe

Unknown said...

pembedahan kosmetik ni memang dah makin menjadi2... ade je org kit esanggup terbang ke oversea untuk bedah sana.. bedah sini... hmmm...