Aug 23, 2011

Dance : South Korea vs India

Aku rasa semua orang tahu pasal tarian.. Sememangnya India dan South Korea terkenal dengan tarian dan budaya diorang.. Cuma bezanya, tarian India lebih kepada musical atau erti kata tarian dalam lagu dalam movie.. ala macam Kuck Kuch Hota Hai.. Tapi South Korea, tariannya diorang lebih kepada modern dance.. erti kata lain tarian KPOP..

Actually aku ni peminat tegar KPOP dan Hindustan.. Dari dulu lagi aku dah tengok hindustan.. that's why aku teringin nak tengok dancer Hindustan berlawan dengan dancer South Korea.. Tapi kategori artis.. tak nak orang biasa.. Kalau kat India, ade beberapa pelakon yang betul-betul pandai menari seperti Shahid Kapoor, Hrithik Roshan, Shamitha Shetty.. Tu yang muda.. Kalau yang tua seperti Salman Khan, Govinda, Saif Ali Khan dan Karisma Kapoor..

Dancer Korea pulak sepeti SJ EunHyuk, DBSK Yunho, Rain dan ramai lagi.. Sebab kebanyakan artis Korea sememangnya seorang yang pandai menari.. Aku teringin nak tengok artis Korea berentap dengan Artis Hindustan di atas 1 stage.. Mesti sengit kan.. India boleh menari pelbagai tarian(modern & traditional) and Korea juga boleh menari pelbagai tarian (modern)..

kat bawah, artis yang aku nak tengok untuk perlawanan..




Conclusionnyer:
Ok x match-matching dancer aku??

jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

No comments :