Oct 14, 2011

Infinite - The Most Schronized Dance Group

Kali ini entry aku pasal K-Pop.. Sejak kebelakangan ini, aku terlalu suka dengar lagu Paradise dari Infinite.. Lagipun lagu-lagu Infinite memang sedap didengar ditambah lagi dengan dance diorang yang sekata.. Bak kata Block B Zico, melihat dance kumpulan Infinite seperti melihat tentera yang sedang berkawad.. Memang betul cakap Zico..

Aku suka kumpulan sejak diorang mula debut lagi.. Waktu, diorang buat HOT DEBUT dengan lagu Comeback Again kat Music Bank.. Aku dah jatuh hati masa itu jugak.. Bagi aku kumpulan ni kurang dari segi rupa.. Memang tak berapa hensem terutama DongWoo dan SungKyu.. Yang lain just biasa-biasa jew kecuali L yang digelar Centre of the Group/Face of the Group/Paling Handsome..

Walaupun diorang kurang handsome tapi dari segi lain seperti dance, nyanyian, lawak dan lain-lain.. Diorang memang diiktiraf sebagai sangat bagus.. Malah diorang juga mendapat pengiktirafan dari MC Boom, SuperJunior Leeteuk, SuperJunior EunHyuk dan SuperJunior Shindong sebagai pelapis MC dan entertainer generasi ke3 selepas SJ dan Boom.. 

Kenapa generasi ke-3?? Generasi pertama hanyalah MC Yoo JaeSuk dan MC Kang HoDong.. Generasi kedua pula MC Boom dan Super Junior.. dan bakal generasi ketiga ialah Infinite.. Memang daebak dowh..
hihihi..

Antara lagu diorang yang best:-
First Debut - Come Back Again & She's Back
2nd Comeback - Before The Dawn (The Most Famous Dance by Infinite)
3rd Comeback - Nothing's Over & Can U Smile
4th Comeback - Be Mine & Paradise (No.1 for all music chart in Korea)(Awesome for both singing and dancing)

jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

No comments :