Nov 12, 2011

Master Chef : Astro, Chef Riz dan Chef Wan

Assalamualaikum.. Kali ini entry aku pasal Master Chef Malaysia.. Sebenarnya aku dah lama mengikuti perkembangan Masterchef Malaysia sejak tahun lepas lagi.. Cuma aku sikit terkilan dengan pihak Astro dan Masterchef.. Sebagai orang yang mengikuti perkembangan semasa Masterchef dari usul pertama sampai kini.. Kita boleh lihat bahawa pihak Astro mahu melihat program ini seGAH yang boleh.. Antara sebab- sebab yang menbuat aku kata sebegitu, pihak media kerap membuat sidang liputan dari awal kemunculan Masterchef dan sehingga kini.. Manakala pihak Astro kerap mengulang tayang iklan Masterchef di siaran mereka seperti Ria, Prima, Oasis, Hitz dan lain-lain (nasib baik tak kacau KBSW)..
Pada mulanya, diorang mahu ambil Chef Wan sebagai judges rancangan ini tapi Chef Wan menolak sebab kesibukannya.. Then, sekarang ni diorang ambil pula anak Chef Wan iaitu Chef Riz.. Korang perasan permainan yang dimainkan Astro tak?? Tak dapat bapak, anak pun jadilah.. That’s why aku kata ini game Astro.. Diorang nak jugak aura Chef Wan dalam Masterchef walaupun dikatakan Chef Riz dah menjalani proses pemilihan judges..
Aku tak boleh nak deny kelayakan Chef Riz dalam Masterchef sebab Chef Riz memang bagus dalam mengendalikan rancangan itu.. Aku memang respect dengan dia.. Dalam usia yang muda, dia telah menunjukkan kewibawaan dan professionalism dia dalam bidang masakan..
Yang membuatkan aku menulis entry ini sebab CV resume Chef Riz yang dipalsukan.. Sebagai seorang yang educated, aku RASA dan MUNGKIN  dan MAYBE Chef Riz memang dah mengetahui keburukan memalsukan CV.. Sebab peminat or haters akan mencari kebenaran didalam setiap perbuatan kita.. THE TRUTH WILL SHOW ITSELF..  Macam aku kata dalam perenggan pertama tadi “pihak ASTRO mahu melihat program ini seGAH yang boleh”.. Aku bukan cuba nak menyalahkan pihak Astro tapi aku nampak game yang dimainkan oleh Astro dalam Masterchef.. Lagipun Chef Riz pun dah minta maaf secara terbuka tentang pemalsuan CV..
MAYBE Chef Riz tak letak pun kelayakan yang melampau dalam resume.. MAYBE.. and MAYBE pihak Astro saja meletakkan kelayakan yang melampau untuk menaikkan ranking program mereka.. or MAYBE Chef Riz sahaja meletakkan kelayakan sebegitu untuk menaikkan popularity program Masterchef dan juga dirinya.. Tapi itu semua just satu keMUNGKINan..
Itu je la pendapat aku tentang MASTERCHEF.. Kalau ada salah silap, aku mintak maaf and pendapat aku hanyalah satu keMUNGKINan..  Belum tentu betulnya.. Sekian terima kasih..

jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

3 comments :

msredcheesecake said...

palsukan cv publicly cam tu... tak pikir panjang budak ni....

Mrs Boboyot said...

blh tnye x ?kt mne butang sye no jdi follower awk ni?awak tau x sye ni mmg minat gilerrrrrrr ngan awak...

Unknown said...

Owh, butang follower!! Ada 2 tempat, satu kat atas blog ni dan satu lagi kat tepi blog (bahagian follower).. Harap maklumat saya membantu anda..