May 1, 2015

THE BEST KPOP MV (PERSONAL OPINION)

Tajuk kali ini ialah MV KPOP PALING BEST YANG PERNAH DAN SELALU AKU TONTON. Hanya pandangan dari peminat KPOP macam aku jew.

Block B – Very Good (2013)

Block B dan Clown memang tak dapat dipisahkan. Hampir setiap MV mempunyai konsep colorful dan imej badut. Antara semua MV yang ada, Very Good is the best because this MV has their own colored compared to the other KPOP’s idol MV.

 

G-Dragon – Crooked (2013)

G-Dragon sememang terkenal dengan imej uniknya.  Merupakan ketua kumpulan Big Bang yakni Idol Terulung dan juga trend setter in KPOP. Honestly, aku memang suka MV ini sebab ia ganas, rock, hip hop and so on. Full of color which I really love.

 

B.A.P - Where are you What are you doing (2014)

Walaupun aktiviti hiburan mereka dihentikan sementara disebabkan krisis saman. Namun aku tetap rasa MV ini terbaik dari mereka. BAP merupakan kumpulan yang membawa imej hard rock/hard hip hop dan terkenal dengan kehebatan vocal mereka. Lagu and MV ini sangat sweet and slow, dimana ia membawa sisi imej berbeza untuk BAP tapi aku masih rasa aura the power of vocalization dalam lagu ini dan MV ini.

 

Fat Cat - Is being pretty everything (2012)

Tak ramai orang kenal penyanyi solo, Fat Cat. Fat Cat memang tak popular di Korea tapi aku suka MV dan lagu ini. Deep deep meaning.

 

INFINITE – Paradise (2011)

Yang ini, aku tak tahu kenapa aku suka MV ini. Aku memang suka MV & lagu sooo much. Tengok beribu kali pun tak bosan. Memang MV kegemaran aku.

 

IU - My Old Story (2014)

Ini merupakan lagu remake dari lagu lama Korea. IU menyanyikan semula sebab ia mempunyai nilai value yang tinggi. Suara IU yang sweet telah membawa aura sedih dalam MV yang klasik ini.

 

Super Junior - Dancing Out (2006)

Very old MV and the first KPOP Idol that I known. The first KPop MV that I watched on NTV7. MV ini dibuat di Malaysia yakni sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya.
  

Thats all from ME. Just for fun.


jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

No comments :