Aug 23, 2011

K-Pop in Malaysia

Actually aku tak berapa suka dengan perkembangan Kpop kat Malaysia.. Aku ni peminat tegar tapi aku tak suka sebab beberapa station radio kat Malaysia terlalu banyak mengeluarkan lagu KPop ke udara.. 

Ada beberapa keburukan bila lagu Kpop berkumandang:

1. Tak semua orang Malaysia suka Kpop.. Yang suka hanya remaja je.. Tu pun segelintir.. Sebab peminat muzik Kpop sebenarnya tak ramai sangat tapi diorang menonjolkan minat diorang terhadap muzik dari Korea terlalu banyak..
2. Pendengar radio selalunya orang yang dah berusia atau peminat lagu Melayu dan English.. Kebanyakan peminat Kpop mendengar lagu kegemaran diorang di handset ataupun mp3..
3. Mengurangkan mata pencarian artis tempatan.. Kesian la kat artis kita, diorang bertungkus-lumus mengeluarkan satu lagu tok didengar peminat tapi stesen radio tak habis-habis keluarkan lagu dari negara luar..
4. Mengundang permusuhan.. Ini merujuk kepada kes Mila dan SuperJunior.. Aku x menyebelahi mana-mana pihak sebab yang salah adalah pihak pengurusan.. Disebabkan ketidakpuasan hati Mila terhadap layanan istimewa pihak pengurusan kepada SuperJunior.. Mila telah berjaya mengundang ramai anti-fan.. Actually, Super Junior dah jadi World Star bukan Asian Star lagi.. Pengaruh diorang dah menguasai dunia terutama NYC, Europe, Brazil, Asia, Middle East Asia, dan banyak lagi.. Layanan istimewa sememangnya patut diterima oleh SuperJunior. walaupun yang datang hanyalah Super Junior-M. Tetapi, dalam masa yang sama pihak pengurusan perlulah mengimbangi layanan diantara artis tempatan dan juga artis luar.. Kesian kat artis kita.. Diorang pun manusia jugak.. Lagipun, Mila x perlulah mengeluarkan kata2 kesat terhadap SuperJunior sebab kalau Mila seorang World Star, Mila juga akan menerima layanan istimewa seperti SuperJunior.. Itu baru SuperJunior, belum DBSK dan JYJ yang datang.. Sebab pengaruh DBSK dan JYJ lagi kuat dari pengaruh SuperJunior..


Conclusionnyer:
Renung-renungkanlah

jangan lupa komen dan like.Enjoyyy!!!.(:

4 comments :

Razil Tahir said...

hm.... yang peminat tue takyah fanatik sangat kot...
lek-lek dah la... XD

Unknown said...

selalunya yang fanatik tu dikalangan bebudak belasan tahun.. dwang x matured dan kita sbg yang mature kena tahu apa yang patut dibuat dan apa yang tak patut dibuat.. apa yang baik dan apa yang buruk.. mana dosa dan mana pahala.. mana minat dan mana suka.. mana fanatik dan mana obses.. So, kita kena matured dari segala segi.. Baru dikatakan sebagai orang dewasa yang bertanggungjawab terhadap tindak-tanduknya.. :)

Azza Azman said...

apa beza yang M dgn tidak M?

Unknown said...

http://nurulsyuhadamelor.blogspot.com/2011/04/super-junior-history.html
Cik Azza, rujuk link ni..